معرفی گوشی موبایل Xiaomi 11T Pro شیائومی

معرفی گوشی موبایل Xiaomi 11T Pro شیائومی

گوشی Xiaomi 11T Pro شیائومی

می‌دانیم که سری اصلی گوشی‌های شرکت شیائومی جایی است که فناوری‌ها و ویژگی‌های جدید و پر زرق و برق این کمپانی چینی معرفی می‌شود. اما سری T هم اغلب جایی است که در عمل می‌توانیم این امکانات را ببینیم. گوشی 11T Pro که یکی از جدیدترین گوشی شیائومی هم است، بسیاری از ویژگی‌های محصولات پرمیوم را در دستگاه با قیمت متوسط‌تر به مخاطبین ارائه می‌کند و هر چند، هنوز هم یک سری امکانات از دست رفته برای پایین نگه داشتن قیمت را شاهد هستیم.

این تمام هدف خانواده می T است، اما با اینکه می ۱۰ تی پرو نقطه مقابل می ۱۰ پرو بود، ۱۱ تی پرو دستگاهی چشم‌گیر بوده و حتی دارندگان می ۱۱ را هم وسوسه خواهد کرد.

وشی هوشمند 11T Pro شیائومی را باید از زاویه‌ای ببینیم که از سری Mi نیست. چرا که شیائومی استفاده از برند Mi تکراری را در گوشی‌های جدید خود متوقف کرده است. ما تقریبا همان آرایه دوربین، همان تراشه، باتری بزرگ‌تر و شارژ سریع‌تر از می ۱۱ را در این گوشی می‌توانیم داشته باشیم.

مطمئنا می‌بینیم که صفحه نمایش ان کمی کوچک‌تر شده است، اما به دلیل وجود لبه‌های صاف، مناطق قابل مشاهده اساسا یک اندازه هستند. شارژ سریع در این گوشی قطعا بزرگ‌ترین ویژگی جدید آن است، چرا که استفاده از شارژر درون جعبه، یک شارژ ۱۲۰ وات چشم‌گیر را برای‌تان به همراه خواهد داشت.

این سیستم شارژ دو برابر سریع‌تر از شارژ ۵۵ واتی می ۱۱ است و از شارژر ۲۵ واتی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ یا ۱۵ وات آیفون ۱۲ هم بزرگ‌تر خواهد بود. تنها کمی بیش از ۱۵ دقیقه به زمان نیاز خواهید داشت که شارژ گوشی از صفر به ۱۰۰ درصد برسد. شیائومی از همان ابتدا روی فناوری‌های جدید خود تمرکز فراوانی داشته و تلاش می‌کند که مانند اپل، در برخی از فاکتورها، برتری کامل و بی چون و چرای خود را حفظ کند. حال شارژ و بحث باتری یکی از این فاکتورهایی است که شیائومی برتری کامل را در آن حفظ می‌کند.

طراحی

 

جدیدترین گوشی شیائومی یک محصول بزرگ جثه است و خیلی از علاقه‌مندان گوشی‌های بزرگ آن را دوست خواهند داشت. هنوز هم مشکل عدم دسترسی راحت به چهار گوشه صفحه نمایش مطرح است و با این حال، فضای بزرگ صفحه نمایش کمک می‌کند که نمایش محتواها در آن هیجان بیشتری داشته باشد.

در لبه سمت راست گوشی یک اسکنر اثر انگشت وجود دارد که در دسترس کامل‌تان خواهد بود. البته هنوز هم برخی‌ها با دستان کوچک ممکن است که دچار مشکل شوند. این یک اسکنر کاملا سریع بوده و هرگز هنگام باز کردن قفل گوشی خود مشکلی نخواهید داشت.

در واقع، گاهی اوقات هم حس می‌کنید که این حسگر بیش از حد حساس به لمس است. چرا که حتی یک لمس کوچک اثر انگشت سبب می‌شود که قفل گوشی باز شود. این بدان معنی است که در صورت عدم تمایل به باز کردن قفل هم ممکن است این کار را انجام دهید. درست بالای اسکنر اثر انگشت، دکمه تنظیم صدا هم قرار دارد. این گوشی دارای پورت USB-C است، اما جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در آن جای نگرفته است.

لاقه‌مندان صدای سیمی، اگر بخواهند که هدفون‌های حرفه‌ای خود را به آن وصل کنند، به آداپتور نیاز خواهند داشت. یک پیشرفت خود جدیدترین گوشی شیائومی نسبت به می ۱۰ تی پرو برآمدگی دوربین در پشت است که مانند یک رشته کوه در گوشی ۲۰۲۰ دیده می‌شد.

حال در شیائومی 11T Pro تاثیر آن کمتر دیده می‌شود. با این حال، قسمت پشتی گوشی خالی از ایراد نیست. چرا که یک آهن‌ربای اثر انگشت داریم که نگه داشتن و استفاده از دستگاه را برای مدت زمان طولانی سخت‌تر می‌کند. پلاستیک صاف در این بدنه در رنگ‌های سفید، آبی یا خاکستری وجود دارد و تکه تکه آن می‌تواند مستعد دریافت لکه و علائم اثر انگشت باشد. 

این مدل طراحی همواره از شیائومی دیده می‌شد و هنوز هم نیاز به کار بیشتری دارد. شیائومی در یک نقطه طراحی همواره نسبت به سامسونگ و اپل ضعف داشته است و باید از فیدبک‌های خریداران خود برای پیشرفت در این زمینه استفاده کند.

صفحه نمایش

روی کاغذ، صفحه نمایش شیائومی ۱۱ تی پرو مسلما یکی از داون‌ گریدهای بزرگ‌ نسبت به می ۱۱ است. این لزوما هم چیز بدی نیست. اما صفحه نمایش می ۱۱ یکی از نکات فروش عالی آن بوده است و به نظر می‌رسد که شیائومی روی دوربین‌های 11T Pro تمرکز بیشتری دارد.

هر چند، صفحه نمایش در این گوشی و برای اهداف کلی شیائومی کاملا مناسب است. ما با یک پنل ۶.۶۷ اینچی مواجه هستیم که از پنل آمولد ساخته شده و کمی کوچک‌تر از صفحه نمایش ۶.۸۱ اینچی می ۱۱ است. برخلاف آن گوشی، صفحه نمایش 11T Pro در لبه‌ها خمیده نبوده و از پانچ هول برای جلوی ان استفاده شده است.

دوربین روبرویی هم به‌جای سمت چپ و بالا، در مرکز بالای صفحه قرار دارد. رزولوشن روی ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل ثابت شده است که استاندارد اکثر گوشی‌ها با هر قیمتی است. اگرچه، گوشی‌های می ۱۱ رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دارند و کمی بهتر عمل کرده‌اند. هر چند، رزولوشن 1080p در جدیدترین گوشی شیائومی برای اکثر کارهای شما مناسب است و سرویس‌ها و بازی‌هایتان معمولا تنها با این وضوح عرضه می‌شوند و نیازی هم به پیکسل‌های بیشتر نخواهید داشت.

گوشی از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند و با می ۱۱ مطابقت کامل پیدا کرده است. می‌دانیم که می ۱۰ تی در مقابل از پنل ۱۴۴ هرتزی استفاده می‌کرد. این تفاوت با چشم قابل درک نخواهد بود و در واقع همان است.

دوربین‌ها

اگر تجربه کار با می ۱۱ را داشته باشید، دوربین‌های 11T Pro شیائومی هم برا‌ی‌تان آشنا خواهد بود. دوربین‌های اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و تله ماکرو ۵ مگاپیکسلی را داریم و دوربین‌های اولترا واید و سلفی آن به ترتیب ۸ و ۱۶ مگاپیکسلی بوده و رزولوشن نسبتا پایین‌تری دارند. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی از دریچه دیافراگم f/1.75 مگاپیکسلی مشابه دوربین می ۱۱ استفاده می‌کند. 

در شرایط نوری مناسب و با کنتراست خوب، رنگ‌هایی با جزئیات بیشتر داریم و عکس‌های فوق‌العاده خوبی می‌توانید داشته باشید. این دوربین به‌طور پیش فرض از پیکسل بینینگ استفاده می‌کند و فرایندی را شاهد هستیم که طی آن پیکسل‌ها یا فتو سایت‌ها روی حسگر ترکیب می‌شوند تا پیکسل‌های کمتری را تشکیل دهند

البته این پیکسل‌ها با این فرایند بزرگ‌تر شده و برای دیدن در نور بهتر مناسب هستند. این بدان معنی است که در نهایت تصاویر ۲۷ مگاپیکسلی خواهید داشت. اگر بخوانید که با وضوح بالا عکس برداری کنید، می‌توانید فرمت High-Res را انتخاب کرده و عرض و طول بالاتری را داشته باشید. در شرایط نوری کم، ۱۱ تی پرو لبه‌های ضمخت‌تری برای عکس‌ها ایجاد کرده و مقداری نویز هم وجود خواهد داشت. اما پیکسل بینینگ هنوز هم می‌تواند این روند را کمی کاهش دهد.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.