معرفی گوشی موبایل شیائومی Poco X5 5G

معرفی گوشی موبایل شیائومی Poco X5 5G

  مشخصات گوشی موبایل شیائومی Poco X5 5G 

  • نمایشگر:6.67 اینچ از نوع Super AMOLED، رزولوشن 2400×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 120 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 695 5G (6 نانومتر)
  • دوربین اصلی: ۴۸ + ۸ + ۲ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

جدیدترین گوشی شیائومی پوکو سری X یکی از خوب‌های بازار میان‌رده است. پوکو ایکس 5 با تراشه اسنپدراگون 695 و پردازنده گرافیکی Adreno 619 خود می‌تواند بازی‌های نیمه‌سنگین و عملکرد مولتی تسکینگ را به‌خوبی اجرا کند. این اسمارت‌فون با رم 6 و 8 گیگابایتی همراه با حافظه 128 و 256 عرضه می‌شود.

نمایشگر این گوشی در اندازه 6.67 اینچی ساخته شده و از نوع Super AMOLED است. نرخ نوسازی 120 هرتزی که در اکثر گوشی‌های میان‌رده امروزی دیده می‌شود، در این گوشی هم وجود دارد. به‌لطف حداکثر روشنایی 1200 نیتی هم می‌توانید حتی زیر نور مستقیم آفتاب هم نمایشگر را به‌خوبی ببینید و از آن استفاده کنید. در جدیدترین گوشی شیائومی پوکو سری X از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده شده که از فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. در ماژول دوربین این گوشی، یک لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو هم وجود دارد. اگر به عکاسی سلفی علاقه دارید، با لنز 13 مگاپیکسلی این موبایل می‌توانید عکس‌های خوبی را ثبت کنید.

انرژی مورد نیاز پوکو X5 5G را یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند که با توان ۳۳ وات شارژ می‌شود. شیائومی مدعی است که این سیستم شارژ می‌تواند در مدت یک ساعت، باتری را به‌طور کامل شارژ کند.

آیا گوشی Poco X5 ارزش خرید داره؟

شیائومی با عرضه گوشی پوکو X5 که مشخصات بسیار نزدیکی به نسخه X4 Pro سال قبلی داره و فقط از لحاظ بدنه، دوربین و شارژر کمی پسرفت کرده با قیمت نسبتا اقتصادی تر، قصد داره هم در بازه قیمتی گوشی های میان رده اقتصادی حرف بیشتری برای گفتن داشته باشه و هم افرادی که به هر دلیلی خیلی با گوشی های سری ردمی در این بازه مثل ردمی نوت 12 حال نمیکنن با یه قیمت پایین تر یه گزینه مناسب دیگه هم داشته باشند. عملکرد کلی گوشی در همه بخش ها خوب و قابل قبوله و فقط از لحاظ دوربین خیلی حرف خاصی برای گفتن نداره و در بقیه بخش ها با توجه به قیمت عملکرد مناسبی داره. اما باید تا زمان عرضه این گوشی به داخل بازار ایران صبر کنیم و ببینم با توجه به قیمت 250 دلاری این گوشی که در بازارهای مختلفی مثل چین و هند ممکنه کمتر هم باشه با توجه به شرایط بازار و نوسانات دلاری چه قیمتی پیدا میکنه و در چه بازه ای قرار میگیره و در مقابل گوشی های پرفروش بازار مثل ردمی شیائومی و سری A سامسونگ چه ارزش خریدی پیدا میکنه. معمولا قیمت گوشی شیائومی فاکتور برنده در رقابت با گوشی های سامسونگه که باعث میشه ارزش خرید بیشتری داشته باشن. در خصوص گوشی پوکو ایکس 5 هم بررسی های اولیه خبر از موفق بودن این گوشی در بازار میده. نظر شما چیه؟ با قیمت تقریبا برابر سراغ کدوم دسته از گوشی های شیائومی میرید؟ ردمی یا پوکو؟

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.