معرفی گوشی موبایلXiaomi Poco F5

معرفی  گوشی موبایلXiaomi Poco F5

موبایلXiaomi Poco F5 

  • نمایشگر: 6.67 اینچ از نوع AMOLED، رزولوشن 2400×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 120 هرتز

  • تراشه: اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ (۴ نانومتر)
  • دوربین اصلی: ۶۴ + ۸ + ۲ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

پوکو F5 جدیدترین گوشی شیائومی پوکو از سری F است که در اردیبهشت ماه روانه بازار شد. این گوشی در رنج قیمتی خودش یکی از بهترین‌هاست و از نظر دوربین، نمایشگر، سیستم پردازشی و باتری می‌تواند سایر رقیبان خود را به  چالش بکشد. پوکو F5 کیفیت ساخت خوبی دارد و با ابعاد 7.9×75×161.1 میلی‌متر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. این گوشی 181 گرمی از گواهی IP53 برخوردار شده که به معنای مقاومت آن در برابر گردوغبار و پاشش آب است.

در این اسمارت‌فون از یک نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED استفاده شده که از دالبی ویژن و HDR10+ پشتیانی می‌کند؛ ویژگی‌هایی که در کمتر گوشی میان‌رده‌ای دیده می‌شوند. این نمایشگر با رزولوشن 2400×1080 پیکسل، حداکثر روشنایی 1000 نیت و نرخ نوسازی 120 هرتز، یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار میان‌رده است و انواع محتواهای تصویری مثل فیلم و سریال و همچنین بازی‌ها را با سرعت و وضوح بالا به نمایش می‌گذارد. عامل دیگری که تجربه بازی و استفاده از این گوشی را لذت‌بخش کرده، تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 است که از عهده اجرای انواع بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها برمی‌آید. این تراشه با پردازنده گرافیکی Adreno 725، رم 8/12 و حافظه 256 گیگابایتی همراه شده که سیستم روی تراشه گوشی را تشکیل می‌دهند.

سیستم تصویربرداری این گوشی هم در مجموع عملکرد خوبی دارد؛ البته به غیر از دوربین سلفی و حالت عکاسی شب. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی پوکو F5 از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند عکس‌های خوبی بگیرد. در پنل پشتی، لنزهای 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو، لنز اصلی را همراهی می‌کنند. کاربران با این گوشی می‌توانند ویدیوهای 4K را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنند. اما همان‌طور که در ابتدا گفتیم، نمی‌توان از دوربین 16 مگاپیکسلی آن انتظار زیادی داشت.

گوشی پوکو F5 از باتری 5000 میلی‌آمپرساعت برخوردار شده که از توان شارژ 67 وات پشتیبانی می‌کند. میزان شارژدهی و سرعت شارژ را می‌توان جزء نقاط قوت این گوشی میان‌رده برشمرد. از دیگر مشخصات پوکو F5 می‌توان به اسپیکرهای استریوی خوب، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 اشاره کرد.

 

تفاوت Xiaomi Poco X5وXiaomi Poco F5

به نظر سایت ما گوشی Xiaomi Poco X5 Pro ساختار بهتری از Xiaomi Poco F5 دارد.حال می خواهیم کمی در مورد بدنه این گوشی ها صحبت کنیم. ابعاد گوشی Xiaomi Poco F5 برابر با 161.1 × 75 × 7.9 میلی متر و گوشی Xiaomi Poco X5 Pro برابر 162.9 × 76 × 7.9 میلی متر است.
همانطور که می بینید ارتفاع گوشی Xiaomi Poco X5 Pro نسبت به گوشی Xiaomi Poco F5 حدودا 1.8 میلیمتر بیشتر است که اختلاف آنقدر کم است که به چشم نمی آید. در مورد عرض نیز گوشی Xiaomi Poco X5 Pro نسبت به گوشی Xiaomi Poco F5 حدودا 1 میلیمتر بیشتر است که اختلاف بسیار ناچیز است که می توان آن را نادیده گرفت. ضخامت این گوشی با هم برابر است .
اما در مورد وزن این گوشی های باید بگوییم که هر دو 181 گرم هستند و با هم برابر است .
اگر بخواهیم در مورد جنس این گوشی ها صحبت کنیم، باید بگوییم که جنس جلوی هر دوی آن ها شیشه ای (Gorilla Glass 5) می باشد. جنس پشت جفت آن ها هم پلاستیکی (plastic) است. و جنس قاب هر دو نیز پلاستیکی (plastic) است.با توجه به اطلاعات در دسترس، در مجموع جنس بدن هر دو، مشابه یکدیگرند. 
از لحاظ مقاومت بدنه نیز، هر دو گوشی در یک سطح هستند و دارای حالت IP53, dust and splash resistant می باشند.
با این توضیحات می توانیم بگوییم که بصورت کلی بدنه گوشی شیائومی Xiaomi Poco X5 Pro بهتر از گوشی شیائومی Xiaomi Poco F5 است.

 

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.